onsdag 22 mars 2017

Karneval...

Nu har vi haft kurs i att göra magasin dvs veckotidning på vanligt språk. Vi har jobbat i redaktion med åtta pers i min redaktionsgrupp och åtta i den andra redaktionsgruppen. Vi skulle skriva en lång artikel på mellan 6000 och 10000 tecken (långt) och en på 4000 tecken (kortare). Jag skrev båda artiklarna om karnevalen och min intervjuperson Lady de Padua.

Eftersom det blev för mycket att ha två artiklar som är så lika fick jag skriva ihop båda artiklarna till en. Denna artikeln skulle vi sen layouta i InDesign. Det har varit en riktig pers innan jag lyckades få till en artikel med bilder och text. Jag tangerade en stresskollaps, men tillslut gick det!

Jag är väldigt glad och stolt att det blev så fint! Nu har jag fått mersmak kan jag säga. ;-)
Här är en länk till artikeln.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar