onsdag 30 november 2016

När man har hyperfokus och går fel.

häromdagen var jag som jag skrivit om förut på Stockholms Tingsrätt för att lära mig om hur en rättegång går till och att skriva rättegångsreferat och krimartikel. När jag kom dit började jag med att gå på toaletten. Inget konstigt, om det inte hade varit för att jag hamnade på herrtoan! 

Jag tycker det är märkligt och roligt att upptäcka hur hjärnan fungerar ibland. Jag hann ju reflektera över att det var en avskiljning i rummet innan jag gick in på själva toan. Väl inne på toaletten upptäckte jag ljuset! De hade satt in en UV-lampa som skapade sånt där roligt blått ljus. 

Självfallet var jag tvungen att ta lite kul bilder på mig själv där på toan, sen lekte jag lite med bilderna i telefonen. Lite filter och lite fix med ljus och konstrast så hade jag plötsligt tre coola porträttbilder. Hihi

Rimligen var jag så otroligt fokuserad på att passa tiden för rättegången att jag helt och hållet glömde bort att titta på den där lilla figuren på dörren som talar om vart dam respektive herrtoan är. 

Så kan det bli med hyperfokus. Inget ont som inte har nåt gott med sig. 

Sval och cool

Snäll och ordentlig

Måste ju testa olika uttryck


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar