onsdag 18 september 2019

Svamparnas estetik

Nu är jag igång och börjar fota med min nya kamera. Den är GRYM! Häromdagen var jag och min kompis Siss ute och fotade, och jag bestämde mig för att försöka fota svampar. Svampar är bra, för de är snygga och har inga förväntningar på resultatet... ;-)

Just när man är mitt uppe i det så tror man ju inte att det "blir nåt", men erfarenheten är att inte låta sig påverkas av såna tankar när man är ute på plats utan att plåta allt som känns roligt och spännande och göra urvalet framför datorn. 

Jag är ingen svampmänniska så att jag äter inte svampen jag hittar. Jag tycker det är roligare att fota dem. 

Här är resultatet. :-) Om. ni vet vad det är för svampar jag har hittat får ni gärna skriva det i kommentarerna eller mejla mig på myckeavallt@gmail.com.

Det är svårt att få redigeringen att hänga med när jag publicerar mina bilder. När jag löst det blir de ändå snyggare. :-)


En kremla

Svavelticka på en Ek

okänd svamp

Kremla

Kremla

En Kremla som gömmer sig i gräset


En sopp



Så himla läckert med lövet ovanpå svampens hatt!
En sopp.

Små söta röksvampar

Jag gissar på Narrkantarell

Bara så himla snyggt. Svampsort okänd. 

En kremla som ser ut att ha en kjol med plisséer. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar