lördag 1 december 2018

Flatens vackra bilder!

Ibland har jag svårt att ta mig ut. Jag fastnar lätt i soffan och tar mig helt enkelt inte upp. Motivationen att resa på mig för att göra nåt räcker inte till. Att bara gå ut för att gå ut fungerar inte heller eftersom jag inte har något syfte med att gå ut.

Just den här biten med extrema igångssättningsvårigheter är jättejobbigt eftersom det återspeglas i allting jag gör hela tiden. Jag kan börja förhandla med mig själv om att faktiskt gå ut, men jag brukar ge upp när det gått några timmar.

Igångssättningssvårigheterna har blivit sjukt mycket lättare att hantera med medicin, men ibland ligger de liksom på pass och bara väntar på att få anfalla mig och riktigt frossa i att inte göra någonting vettigt alls. Då får jag ångest för att jag inte gjort nåt och så blir det en ond spiral.

Hjärnan får ofta för sig att den inte orkar göra saker och att jag känner mig trött och måste vila... I själva verket handlar det ju mest om att jag måste tanka ny energi!

Just vid de tillfällena är det helt underbart att ha en mysig vän i närheten som gärna går ut en promenad, dricker te och äter en macka i skogen och som också fotar! Alltså gör det ingenting om man stannar en gång var femte minut.

Min härliga vän Siss- Evy Dahlberg Sundström kramar en jättetjock gammal ek. 

Varannan gång är det hon som stannar och ska fota några vackra träd och varannan gång är det jag som hittat nåt vansinnigt spännande eller vackert som bara måste avbildas från alla möjliga håll. När vi känner oss färdiga och fyllda med ny positiv energi, går vi hem. Stressfritt!

Häromdagen var vi vid Ekudden som ligger i Flatens naturreservat. (tror jag) Det var gråmulet och började regna på promenaden men vi fullföljde ändå vår plan att gå till Ekudden för att fota.

Det ångrade jag inte en sekund när jag såg hur fina bilderna blev efter att jag fixat lite med dem i datorn!

Speglingar av en pinne i vattnet blir så himla vackert när man fixar till bilden i datorn. 

Lilla Flatenbadet

Linjer som möter varandra är så otroligt vackert tycker jag

Jag älskar alla färgerna på löven på sjöbotten samtidigt som trädet speglar sig i sjön. 

Gamla knotiga ekar vars grenar avtecknar sig mot himlen... så sanslöst vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar